Mitt hjärta blöder

Denna blogg har legat vilande ett tag men efter att ha tagit del av några otroligt sorgliga nyheter kände jag mig tvungen att skriva något.

Min pappa sände mig ett sms med de nyheter som jag vet omkullkastar många familjers liv, längtan och väntan som helt plötsligt bara slås i spillror. Allt pågrund utav att en regering fattat ett beslut som är så förlegat, gammaldags och kränkande mot både mot enskilda individer och mot ett helt land. Rysslands regering har beslutat att stoppa alla adoptioner till Sverige, oavsett om dom bara är påbörjade eller om familjerna har fått barnbesked och har fått träffa sitt barn. Det har dom gjort för att Ryssland har lagar som hör hemma i ett samhälle på 1800 talet och är så långt ifrån moderna värderingar man kan komma. För att Sverige tillåter homosexuella att uttrycka sin kärlek öppet, och att dom får lov att gifta sig så stänger Ryssland allt samarbete.

Mitt hjärta blöder för de 13 familjer som har fått träffa sina barn, som har planerar och längtat länge bara för att återigen få allt krossat. Vi skulle med stor säkerhet varit den 14e familjen som fått mattan undanryckt under våra fötter, om inte vårt mirakel hade skett.
Jag kan inte tillräckligt uttrycka den sorg jag känner för alla dom som får börja om oavsett hur långt i processen dom kommit. Men allra mest för de 13 som förlorar sina barn. Allt pga ett lands förlegade system.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Mitt hjärta blöder

  1. Bratty

    Vad hemskt för familjerna som äntligen fått träffa sitt efterlängtade barn för att sen få det bortryckt direkt, och stackars de barn som drabbas och kanske mister chansen att få en riktig familj. Förstår inte hur ett land kan ta ett sådant bakåtsträvande beslut, bedrövligt och sorligt.

Kommentera

