Bryter tystnaden med ett besked

Att kastas fram och tillbaka i hopp och förtvivlan vet vi allt om. Att ifrågasätta sig själv och meningen i allt likaså.
När vi trodde att livet lugnat sig och kastat oss i vår sista sväng fick vi vårt livs största överraskning, eller kanske chock!

När något är klassat som omöjligt och när man blivit uppmanad att sluta hoppas så ger man upp. Det gjorde vi och var glada för vår kommande adoption. Planeringen hade börjat för fullt när jag en dag började må märkligt, märkligt övergick i dåligt och dåligt övergick i liggande raklång i soffan.
Sittandes på toalett stolen fick jag mitt livs största chock! Testet jag höll i min hand skrek positivt resultat och jag fick panik! Man kan kanske tro att det efter så många år skulle ge oss glädje men först blev vi bara super rädda.
Nu många veckor senare och läkare som med förundran konstaterat att mot alla odds ser allt normalt ut kan vi känna riktig glädje :-). Detta var en på miljonen och omöjligt enligt alla som vet men i min mage växer vår lilla kille, vild och glad och med pappas näsa! Den 14 juni beräknas han att komma.

Denna blogg kommer alltid vara tillägnad adoptionen och den otroliga resa som det innebär. Jag kommer alltså inte fortsätta denna blogg som en graviditets blogg. Jag vill att den ska fortsätta ge människor hopp och information och kommer därför låta den ligga kvar ett bra tag till.

19 kommentarer

Filed under Uncategorized

19 responses to “Bryter tystnaden med ett besked

  1. Ett stort Grattis. Gläds verkligen med er.

  2. TeachMom

    Oj. Vilket underbart besked. Gratulerar!

  3. Cattis

    Grattis till graviditeten. Men känns det inte lite konstigt samtidigt att det inte blir någon adoption? ni har ju varit så inställda på det nu och så får man ge upp den biten?

    • Jo det är därför det varit så motsträviga känslor. Speciellt jag har kämpat med en känsla av att jag svikit barnet i Ryssland. Men lika lite som vi skulle tackat nej till barnbesked lika lite ville vi avbryta det vi nu upplever.an vet aldrig vad livet ger

  4. Jättestort Grattis!
    Ni kanske kan adoptera ett syskon, så får ni uppleva båda sätten att bli föräldrar.
    Gläds verkligen med er! Kram

  5. Bratty

    Herre jävlar vilken otroligt underbar nyhet. =) Vad är oddsen efter så lång tid för att du äntligen ska bli på smällen? :p
    Så glad för din skull, sitter själv här med en växande mage, och det är något man verkligen önskar att alla som vill ha barn skulle kunna få uppleva. Grattis grattis till dig o mannen.

  6. Åå, vad underbart!

    Jag vet precis hur det känns. Vi var i nästintill samma situation som er och det kändes så overkligt, konstigt och kluvet att plötsligt vara gravid.
    Vi har bf 28 maj så det är ju inte långt från ert datum 🙂

    Jag önskar er all lycka!

  7. Stort Grattis, så fantastiskt. 🙂

  8. Men jisses, vad häftigt!!! Stort grattis!!! Förstår att det måste kännas väldigt overkligt! Hoppas du ändå kan njuta av din graviditet!

  9. bratty

    Får man fråga hur det går, hur du mår och allt runtomkring? Eftersom den här bloggen handlar om adoption så blir de ju kanske knasigt o skriva vidare här 😉 Du kanske inte vill dela med dig men lite nyfiken blir man allt.

    Kram på`re

    • Hej bratty
      Nä denna blogg ska lugga kvar som hyllning till adoption och som stöd för blivande adoptiv föräldrar.
      Jag mår bara bra :-), har blivit stor och rund om magen. Har däremot fått hemska foglossningar så jag går med krycka. Men det gör inget! Bara bebis mår bra. Är i skrivandes stund i v 27

      • Bratty

        Enda gången man vill bli stor om magen som kvinna 😉 Tråkigt med foglossning, det kunde man gärna slippa. Fast så länge bebisen mår bra så får man väl stå ut dom där månaderna den ligger på jäsning. Kul att höra att du mår bra i övrigt. =)

  10. Anna

    Hej!
    Hoppas er lille kille kommit o att ni alla mår bra.

  11. Bratty

    Får man fråga hur det går? Gissar att du sitter med en gosig liten bebis i famnen nu 🙂

  12. Jessica

    Åh! Jag blir tårögd av detta inlägg! Så otroligt, vilken lycka!

    Tack så mycket för att du delat med dig! och att du har kvar bloggen!

    Ett stort tack! Och grattis!

Kommentera

