Till min man

Tyckte det var dags att uppmärksamma min kära make. Han har stått troget vid min sida genom svårigheter som vem som helst hade gett vika för. Han har aldrig klandrat mig, aldrig ifrågasatt och varit frustrerad över min oförmåga att bli gravid. Han har ifrågasatt rättvisan i det men aldrig MIG! Han har lyft upp mig från de mörkaste hål och övertygat mig att jag duger som jag är, att han älskar mig för att jag är den jag är med alla mina brister och fel! Han har fått mig att förstå att min kvinnlighet inte sitter i mina äggstockar eller livmoder. Föräldraskapet har han velat ha med mig även om det barn vi får inte kommer från min livmoder. Åh Gud vad jag älskar honom, för att han älskat mig igenom allt! För att han stått där stadigt när jag har gått sönder.

Så jag planerade och donade under några månader. Hur visar man någon att man är tacksam och djupt lycklig över att personen finns? Inte lätt!
Men jag special beställde ett halsband av en silversmed jag känner. Resultatet blev över min förväntan! Smycket symboliserar allt som är vi, allt vi gått igenom och vad som komma skall.
Jag bokade ett bord på en fin restaurang i stan och över ett glas vin berättade jag precis vad jag känner och överlämnade halsbandet. Det behövde ingen vidare förklaring, han förstod innebörden utav det när han såg hur det var utformat och min annars så samlade man grät! Det var den bästa reaktion jag kunde fått. Han blev rörd och full utav glädje. Vi pratade om framtiden, vårt barn och vår längtan. Kvällen var till för att fira vår kärlek och att vi nu väntar barn på riktigt.

Min älskade man, du är mitt allt!

9 kommentarer

Filed under Uncategorized

9 responses to “Till min man

  1. Åh, så fint! Blir imponerad över hur du tänkte ut och arrangerade detta. 🙂

  2. TeachMom

    Åh, så vackert! Fin utformning på kvällen också.

  3. ekkesfamilj

    Åh så fint! Kärlek!

  4. Bratty

    Nu börjar jag oxå snyfta här =)

  5. Åh vad fint gjort till din man, och fint sätt att fira att ni väntar barn! Jag blev nyfiken på hur halsbandet ser ut!

Kommentera

