Dagarna segar fram

En efter en går mina arbetskamrater på mamma ledighet. Jag vill också! Nu segar dagarna sig fram och jag längtar så otroligt mycket.
Det är rätt många som inte har en aning om hur adoption fingerar, får den ena konstiga frågan efter den andra. Tycker det börjar bli lite drygt att titt som tätt få frågan om vi hört något än! Vem kommer vara den första att skrika ut när vi fått bb? Jo jag! Tro mig!
Kan tänka mig att det är såhär gravida kvinnor känner sig när folk konstant ringer i slutet och undrar om bebisen kommit än. I början tyckte jag frågorna var söta. Men nu när otåligheten infunnit sig och nervositeten likaså börjar det bli lite jobbigt.

Fick en kommentar på min blogg igår av en läsare jag aldrig tidigare hört ifrån som fick mig att nästan börja gråta.
Kommentaren löd ”bara för att ni tar hem en unge från Ryssland betyder det inte att det är ER unge!”
Hemska människa!!
Undrar om denna person vet vad adoption betyder?
För vissa är blod verkligen viktigare än allt annat.

10 kommentarer

Filed under Uncategorized

10 responses to “Dagarna segar fram

  1. TeachMom

    Det är verkligen tröttsamt och jobbigt att behöva vänta, men snart är ni där!

    Vilken otroligt otrevlig människa som kommenterade! Självklart är det ert barn – och inte heller vilken unge som helst.

  2. Elin

    Hur länge har ni väntat? Hur lång är normal väntetid? 🙂

  3. Men fy vilken kommentar….

    Samtal om 6-12 månader. Det var snabbare än vad jag trodde! Positivt, fast jag kan förstå att det kan kännas länge för dig. Väntan är alltid lång för den som väntar. Hoppas ändå att tiden går fort och att de ringer snart med besked!

    Kram!

  4. dino

    det saknas otroligt mycket kunskap kring adoption tyvärr…
    så man får tyvärr ta emot många hugg längs vägen både som adoptivföräldrar och adoptivbarn……
    varför är du brun??
    jävla neger ….
    åkt hem till där du hör hemma
    vad bra du pratar….
    trivs du här….
    ja detta några av alla saker man hört….
    som adopterad…

  5. Bratty

    Vilken vidrig kommentar 😦
    ERT barn finns och det kommer vara det perfekta och självklara barnet för er =) Och jag är säkert på att det bara längtar efter att få träffa sin mamma och pappa, äntligen få komma hem och veta att det är älskat över allt annat och bli kramad och gosad med =)
    Alla barn är underverk och värda sin väntan, fast man får önska att det gick snabbare 😉
    (Känner mig extra blödig ikväll ;p )

  6. Det finns både en och tio dumskallar därute och givetvis är det en sån som skrivit en sån dum kommentar.
    Strunta i den person, det är inte värt det.

    Jag säger som de andra. Ert barn finns därute nånstans. Det är inte en frågan om ni blir föräldrar utan NÄR.

    Kram på dig!

  7. jrs

    Vilken idiot, så tråkigt när folk verkar tro att de kan bete sig hur som helst bara för att de sitter hemma bakom sin skärm. Självklart är det erat barn. Vi som adopterar blir lika mycket riktiga föräldrar som alla andra!

Kommentera

