Vad kan det betyda?

Hade en mycket märklig dröm inatt, igen! Vi skulle hämta vårt barn på flygplatsen, dom skickade alltså barnet till oss. Ut från gaten kommer två barn. Det är andra gången jag drömmer att vi får två utan förvarning. Skillnaden denna gången var att det var två flickor, en 3 åring och en 9 åring. Dom hade lixom glömt nämna att dom slängde in en nio åring i paketet 🙂
Plus att detta var den fulaste unge jag sett i mitt liv. Vad betyder denna dröm egentligen?
Jag är inte så ytlig att jag bryr mig om utseendet. I alla fall så fick vi panik! Man kan ju inte skicka tillbaka en unge. Ytterligare ett uppbrott är ju inte bra. Barnen sprang in i vår famn och skrek mamma å pappa! Jag hade bara panik!
Blir nästan rädd för min egen reaktion i drömmen.
Nu har allt börjat komma så nära så det börjar smyga sig in i mina drömmar. Men när jag är vaken känner jag lycka i alla fall, det är väl ändå det viktigaste!

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Vad kan det betyda?

  1. Jag tror det betyder att du förbereder dig mentalt på vad som komma skall. 🙂 Visst finns det en oro inför vem som ska bli ens barn, vad är det för person, kommer jag att älska hen etc. Man kanske inte tänker på det dagligdags, men på natten letar det sig fram. Det är nog vanligt att drömma lite åt det hållet! 🙂

  2. Förberedelse, förberedelse och åter förberedelse. Det var nog vad din hjärna håller på med! =) Jag tror nog att alla blivande föräldrar drömmer konstiga drömmar, oavsett hur barnet kommer till, adoption/graviditet!

  3. Bratty

    Det är nog så för alla som ska bli förälder, man är nervös för vad som komma skall och bearbetar de i sömnen med de mest knäppa drömmar 😀 Det var ju barn iaf och inga djur som kom ut från planet :p

  4. Märta

    Jag drömmer också ganska många drömmar. I somras drömde jag att vårt barn var cp-skadat. En förberedelse på det värsta?
    Men ibland drömmer jag underbara lyckliga drömmar…

  5. dino

    bearbetning på just där ögonblicket
    då ni ses på riktigt !!
    kram

Kommentera

