Familjen är skröplig

Oj vad det är synd om oss. Mannen är super förkyld, hunden har haft diarré i 3 dagar och jag har en inflammerad axel. Stackars oss. Vi är inte kaxiga någon av oss nu kan jag lova.

Alla papper är iväg nu och vi väntar på att bfa ska göra sitt och sända dom till Ryssland. Denna eviga väntan! Jag börjar bli rastlös. Vet inte vad jag ska göra av denna väntan. Vill påbörja barnrummet men vet inte hur. Vi vet ju inte vad det blir för individ, hur inreder man då? Jag har däremot ropat in några barnböcker på tradera, tänkte fylla bokhyllan så smått med härliga sagor till vår plutt. Börjar med klassiker som bockarna bruse, hans och greta osv. Jag vill läsa mycket för vårt barn. Tror att det är ett bra sätt att utveckla språket på. Min pappa läste för oss varje kväll. Även när vi blev lite äldre, vi hade alltid en bok på gång. Jag älskade det och tyckte mycket om att somna till hans röst. Det vill jag föra vidare.

Och sen då? Kan man köpa gose djur? Tavlor? Vad kan man börja med? Tipsa mig snälla. Jag behöver något att pyssla med nu.

Har lyckats vara med om en bilolycka idag. Fy vad obehagligt det var. Har inte varit med om det tidigare. Jag stannade vid ett övergångs ställe och blev påkörd bakifrån i 40 knyck. Det blev nack krage och ambulans till sjukhuset för mig. Tack och lov klarade jag mig undan med en mjukdels skada i nacken så nu måste jag ta det lugnt i 14 dagar. Bilen gick det sämre med tyvärr 😦

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “Familjen är skröplig

  1. TeachMom

    Fy så läskigt med bilolyckan, jag hoppas att det inte blir några bestående men.

    Böcker är alltid bra att ha till barnen. Vi har köpt på oss ganska många och det var något vi började med redan innan BB.

  2. dino

    fy vad hemskt med bilolyckan …..
    jag ska hålla tummarna för att det inte blir några bestående men
    köpa böcker till små är jättebra grej !

  3. vad skönt att det gick ok med dig, så obehagligt när något sådant händer.
    Håller tummarna för att bfa snart blir klara!
    Kram

  4. Bratty

    Börja sy kläder, kuddar, sängkläder, nått till barnrummet eller er för den delen. Gör egna gosedjur =) Köp och renovera mindre möbler som kanske kan passa barnet =) Allt för att få tiden att gå, eller varför inte komma o städa hos mig, här finns att göra 😉

  5. Moa

    Åh krya på dig. Hoppas att era papper kommer bort till Ryssland mycket snart! Kram Moa

  6. Ia

    Krya på er alla. Läsa är jätteroligt och givande både för den som läser och den som får det uppläst. Tänker på er!!!

Kommentera

