Fika grupp

Har kontakt med en tjej som läser min blogg, hon ska också adoptera. Hon kom på den briljanta iden att skrapa ihop en fika grupp för blivande adoptiv föräldrar. Jag har ju inte riktig koll på var alla finns i landet så om ni bor i Malmö/Lund med omnejd så är ni varmt välkomna att höra av er.

Nu gör jag det sista till bfa, dvs de två fotoböcker som jag missat i min förvirring. I morgon ska vår social sekreterare skriva under och sedan åker dom iväg. Sen är vi klara! Då är det bara den långa väntan kvar. Härligt!

8 kommentarer

Filed under Uncategorized

8 responses to “Fika grupp

  1. Jag är såklart på 🙂 Hoppas att det finns fler blivande a-mammor i Skåne som vill vara med?!

  2. Snubblade precis in på din blogg. 🙂 Jag och min man (+ vår biologiska dotter) är pilot familj för Ryssland. Vi väntar på att få resebeskd för vår andra resa. Om jag förstod rätt är ni också piloter för Ryssland?

    • Ja det stämmer. Vi är pilot familj för Ryssland. Precis fått iväg alla papper och väntar på barnbesked 🙂
      Vad roligt att ni fått barnbesked, vad blir det för ett pyre?

      • Vi har varit och träffat vår blivande son som är tre år. Så klart världens sötaste! 😉
        Hur lång ungefärlig väntetid beräknar man till BB? Vi fick vänta i 4,5 månad. Vet ni till vilken region era papper skickats?

      • Inte en aning faktiskt. Papperna är i process med översättning osv. Region dröjer det nog innan vi får besked på. Jösses 4,5 månad 🙂 vad härligt att det gick så fort. Vi har ingen aning om tiden

  3. Snubblade in på din blogg igår när jag satt och googlade adoption igår. Jag och min man och vår biodotter är i början av adoptionsprocessen nu. Ska på utbildning i Malmö i aug. Har suttit här och läst din blogg och tycker att det har varit till stor hjälp. Tack!
    Kommer att fortsätta läsa här och följa er resa.
    Kram

    • Vad glad jag blir att min blogg är till hjälp. Det är många tankar och funderingar som dyker upp när man startar en adoptions process. Om du har några funderingar är det bara att fråga så ska jag se om jag kan svara på dom. Min blogg är ju inte bara till för mig 🙂
      Hoppas du fortsätter titta in 🙂

Kommentera

