Förvirrade jag

Ibland blir jag allt trött på mig själv. Allt var klart (trodde jag) och jag skickade det till bfa häromdagen. Fick ett svar via mail att allt såg fint ut men fotoboken skulle vara i tre ex och inte ett. Attans!!
Det står ju tydligt i instruktionerna hur i hela friden har jag kunnat missa det?
Nu får jag göra allt en gång till, social sekreteraren måste skriva under allt en gång till!
Blir så trött på mig själv. Ibland är jag så disträ att det stör. Har ärvt den underbara sidan av min far :-/
Tack pappa!

På tal om arv. Tycker likheter och olikheter är rätt intressanta. Pratade med min granne om det häromdagen. Hon är adopterad och vi diskuterade detta med gener. Hon berättade att hon har en grej för sig som hennes far också gör. Där finns det inte en enda cell som är lika men hon gör ändå likadana saker som honom. En bekant till min familj är adopterad från canada, det är aldrig någon som tror att han är adopterad för han har precis likadant sätt som sina föräldrar.

Jag däremot är rätt olik mins föräldrar trots att jag delar deras dna. Vist jag har mammas enorma stortå, sneda tänder (ordnade med tandställning), pappas blå ögon och en salig blandning av mammas raka hår och pappas lockiga och inte att förglömma uppnäsan som båda mina föräldrar begåvats med. Snacka om äktenskaps tycke. Men i övrigt är där bara få egenskaper som får mig att likna dom. Har inte samma rörelse mönster, mitt heta temperament vet jag inte vem som har gett mig och min klumpighet är nog bara ren otur.
Så gener är överskattat i mitt tycke.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Förvirrade jag

  1. Bratty

    Spela roll om det är samma gener man delar. Ert bar lär ändå härma ert beteende, och jag slår vad om att era knasiga egenskaper kommer smitta av sig, för de verkar vara dom som barnen lättast snappar upp av nån knäpp anledning 🙂

    Monkey see monkey do ;p

  2. Bratty

    Ja eller ert BARN då :p

  3. Håller med!
    Jag har ju vuxit upp med en styvpappa (eller bonuspappa, som jag hellre kallar honom…) och jag har så mycket likheter med honom. Det kallas det sociala arvet och det är lika mycket värt som det genetiska.
    Kram
    Anna

Kommentera

