Jäkla blodiglar

Vi har alltid varit nöjda med vår bank. Fram tills nu. I över en vecka har vi försökt få banken att höra av sig och att hjälpa oss med pengarna men helt plötsligt är det tyst. Vår suveräna bankman har slutat och vi har fått en ny sur gubbe som prioriterar allt annat utom att höra av sig till oss som han lovar. Två gånger ringde jag honom förra veckan och sa att nu börjar det bli kris, pengarna skall snart betalas, jag hör av mig i morgon sa han, TYST! Inte ett ljud. I måndags ringde jag honom sa att nu är det verkligen kris vad händer? Samma svar, jag ringer i morgon, inte ett ljud. Det är så jäkla dåligt!
Så fort det handlar om pengar dom ska ha så jobbas det fort som attan. Han vet dessutom vad det handlar om, man tycker han borde ha lite medkänsla för vår situation men nej!
Han vet att vi inte har ekonomiska problem, han vet att pengarna kommer in varje månad och att vi aldrig varit sena med betalningar till dom, vi har ett sparkappital. Skärpning! Nu är jag arg på riktigt!
Ringde igen, gubben visste inte ens vem jag var! Har inte tittat på vår ansökan och säger att han skall ringa oss i eftermiddag!!! Vad är detta?
Jag informerade honom surt om våra tidigare samtal och han sa att han hat många ärenden igång nu. Jag sa att det är inte mitt problem och jag förväntar mig att vi får den service vi är berättigade till. Dom har varit förberedda på detta i 6 månader och nu börjar dom klydda. Hör han inte av sig idag så är det vi som byter bankman och tar oss ett snack med hans chef!

5 kommentarer

Filed under Uncategorized

5 responses to “Jäkla blodiglar

  1. Byt bankman!
    Lycka till!
    Kram
    Anna

  2. diana

    håller med byt bankman
    lycka till
    diana

  3. Märta

    Bra, ta i med hårdhandskarna! ni ska inte acceptera att bli behandlade så!

  4. pia

    Hota med att byta bank och gör det om han inte omedelbart gör det han lovat för, svassa inte för bankmän. Lite som i reklamen för Ikanaobanken, inte för att jag rekomenderar dem

  5. Gay Glans

    Byt omedelbart bankman, ring och klaga på hans chef, kräv en ny, helst en kvinna, Om det trots det visar sig vara svårt, hota med ett bankbyte. Under alla omständigheter, ta ytterligare bankkontakter, kör upp dem mot varandra.

Kommentera

