En symbolisk handling

Jag har en arbetskamrat som är gravid. Hon har tidigare fått 7 missfall och har fått höra att hon aldrig kommer bli mamma. Hon hade helt förlikat sig med den tanken när hon en dag började känna sig konstig och Stickan visade plus. Hon trodde såklart att denna graviditet skulle sluta som alla andra men innan hon visste ordet av har hon gått halva tiden. Undrens tid är inte förbi. Jag hade ju ett förråd med lite baby kläder som jag köpt under resans gång mot ett barn när jag fortfarande hade tro och hopp kvar på en bebis. I torsdags packade jag ner alla kläder i en pappkass och sa farväl till det gamla hoppet. Nu är den tiden förbi och jag kan äntligen släppa taget helt.
Jag gav henne allt och vet ni…det gjorde inte ont, inte ens lite!
Jag hade först tänkt ge det till barnhemmet i Ryssland men på något vis kändes detta bättre för mig. Jag har redan så mycket som ska dit och det fortsätter att välla in. Det här var stort och symboliskt för mig.

Hon som fick sakerna vet om vår kamp och vår sorg. Hon frågade gång på gång om jag var säker. Klart jag är säker! Dom kläderna var inte ämnade förr oss och så länge jag har dom kvar så är banden inte klippta. Nu är dom det! Rakt av och det känns så bra!

6 kommentarer

Filed under Uncategorized

6 responses to “En symbolisk handling

  1. Ia kempe

    Starkt! Ditt hjärta är stort.

  2. TeachMom

    En fin gest! Jag är säker på att hon verkligen ser det symboliska värdet i din gåva.

  3. Märta

    Väldigt fint gjort! =)

  4. Ramona

    Så otroligt fint gjort av dig. Jag blev tårögd…

Kommentera

