Rädd

Har en rädsla i kroppen. Känns som att allt har gått så bra hittils så snart kommer väl ett bakslag. Gud vad cyniskt det låter!
Men kan inte hjälpa det. Våra erfarenheter tidigare är ju kantade av bakslag. Ivf: äggen dör, många ägg men cystor som förstör. Ett ägg tillbaka ingen graviditet.
Nästintill ett löfte från läkaren att äggdonation kommer funka, 3 missfall och en resultatlös behandling.
En spontangraviditet i missfall.
Min kropp säger till mig att hela utredningen för adoption har gått allt för smidigt, någon hake måste där vara!
Trillade ofrivilligt in i en adoptions blogg som sågade Ryssland som adoptionsland. Det var byråkratiska problem, folk som fått bb men aldrig fick ett barn. Staten tvingar till stora hälsoundersökningar och psykologintervjuver i landet när man ska hämta sitt barn!
Det skrämmer mig. Tänk om det är där det tar tvärstop för oss? Ryssland kanske stoppar oss när vi fått träffa vårt barn. Vad gör vi då? Går under av sorg är nig svaret på det.
Hur ska jag göra för att släppa detta? Jag är jätte rädd! Vårt barn väntar på oss någonstans, kanske blir till just nu. Vi vill bara träffa den, hålla, mysa och vara föräldrar.
Gud vad vi längtar. Jag kan offra allt redan nu för ett barn jag aldrig träffat. Hur kan man älska någon man inte känner? Jag älskar vårt kommande barn så det gör ont!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Rädd

  1. Hej vännen, jag har en vän vars syster hämtade hem två små pojkar från Ryssland i december. Visst var det en del byråkrati, men allt gick bra. Vill du ha kontakt med denna familj så kan jag nog fixa det? Bor på samma ort som vi gör så det är ganska nära er…
    Släpp din oro, det är er tur att ha flyt nu!
    Stor kram
    Anna

    • Hej Anna
      Tack för din kommentar. Det värmer och stärker mig.
      Om du vill får du väldigt gärna fråga om det är ok att vi tar kontakt. Du kan ju ge dom min mail eller ge mig deras.
      Stort grattis till bebisen i magen. Det är ju helt fantastiskt! Nu var det verkligen er tur.
      Kram

  2. Diana

    TJA
    Först av allt vill jag säga att …
    Jag kommer aldrig förstå den rädsla ni har ….
    för att något stoppa er vägen även denna gång…
    men
    jag hoppas verkligen inte det ska dyka upp något oväntat hinder efter
    eran väg
    Ha en god dag
    /diana

Kommentera

