Fattat ett beslut

Nu har vi bestämt oss. Det blir Ryssland. Om inget drastiskt händer i landet så kommer vi förmodligen få barnbesked inom 6-12 månader. Efter att papper à kommit fram då förstås. Det känns helt galet underbart att veta att det kan ligga så nära i tiden. 8 års väntan kan vara över om ett år 🙂
Om inte väntetiden kraftigt förändras såklart.

Jag lade en liten fråga på Facebook i en stick grupp jag är med i. Jag vill kunna ta med massor av kläder och filtar osv till barnhemmet. Dom lever ju inte under de bästa förhållandena. I alla fall så lade jag ut en fråga i denna grupp om någon var intresserad av att sticka kläder till barnen som vi kan ta med oss. Responsen blev enorm! Det är helt otroligt vad många som vill hjälpa till. Nu kommer vi få problem att frakta allt 🙂 men det får lösa sig. Blir det jätte mycket så kommer vi dela upp det mellan olika barnhem. Jag ska även titta på olika organisationer som är verksamma i landet som kanske kan hjälpa till.

Snart har vi alla våra papper färdiga. Ikväll ska jag göra de sista korrigeringarna och snart är det dax att sända dom till Ryssland. Snart är det vår tur!!

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Fattat ett beslut

  1. K

    Vad roligt att di bestämt er. Och WOW.. Ryssland har verkligen ”kort” väntetid om man väntar med många andra länder. Spännande! 🙂

  2. Sara

    Vad glad jag blir för er skull =)

  3. Diana

    å vad roligt
    ni har bestämt er
    /diana

Kommentera

