Hembesöket

Ett trappsteg till på vår långa adoptions stege är över. Idag var det hembesök.
Jag arbetade och fick ta 2 timmars komp. Fastnade såklart på arbetet vilket jag ofta gör, ni vet det typiska ska bara fixa syndromet. Kastar mig i bilen och hinner hem 10 min innan hon ringer på dörren.
Idag var jag inte lika nervös. Men tycker det är jobbigt att ha någon som nästan ”inspekterar” ens hem. Mitt hem är viktigt för mig och i allra högsta grad privat även om jag gärna öppnar upp det för folk jag tycker om.

I alla fall så tog hon en tur runt och tittade på vårt blivande barnrum som idag agerar gästrum. Min man sa att ”det fattas bara en liten plutt” då log hon och sa att det kommer snart. Det kändes bra.
Sedan ställde hon frågor om vår ekonomi och lite om huset och framtidsplaner för boendet. Det var ett väldigt lätt samtal som var över på 35 min. Vi har tack och lov en god ekonomi och ett sparande men jag tycker det är jobbigt med såna frågor, det är så privat för mig.
Nästa gång blir om två veckor och förhoppningsvis är det sista gången. Då ska vi prata om vad ett adoptiv barn behöver och hon skall se lite hur vi tänker kring det och om vi har förstått dess speciella behov.
Bara några steg kvar nu 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

