Första mötet

Var helt slut i rutan igår efter första mötet med adoptions handläggaren orkade knappt sitta upp sedan. Därför berättar jag för er idag istället.

Jag var så nervös så jag trodde jag skulle svimma. Men oj så bra fet gick. Det var en relativt ung tjej som mötte oss. Kan ha varit i ålder med min man. Hon berättade om processen och vad vi har att vänta och vilka papper hon behöver från oss snarast.
Sedan ställde hon frågor, rätt övergripande sådana. Hon undrade hur vi kommit till detta beslutet och vår bar löshets resa. Bad oss beskriva varandra och hur vi träffades. Om vi haft långa förhållande tidigare osv.
Flera gånger fick vi henne att skratta och det kändes väldigt bra. Hon sa att vi ska skynda på processen och vi fick nya tider snabbt efter varandra. Jag ska ha mitt enskilda samtal redan på torsdag. Alla papper har jag beställt idag och tid till läkare är inbokad den 23/1.
Nu händer där äntligen något 🙂

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Första mötet

  1. Vad skönt att det gick så bra! =)

Kommentera

