Gud vad arg jag blev

Fick ett brev av Helsingborgs lasarett med det slutgiltliga beskedet. Blev så arg så jag skakade. Läkaren hade skrivit någon enstaka mening som följer: jag har pratat med mina kolleger och ingen känner till någon undersökning som tar reda på varför embryot släpper efter några dagar.

Han har ju inte förstått någontning.
Jag vill ha en missfalls utredning, alltså ett blodprov och undersökning av min livmoder med kamera.
Jag ringde sjukhuset och pratade med en jätte trevlig barnmorska. Jag berättade min historia i korta drag och sa att vi kommer ingenstans med klinikerna utomlands utan dessa undersökningar. Dom rör mig inte utan dom. Är det rimligt att jag ska göra detta utomlands för tio tusentals kronor när jag har betalat skatt hela mitt liv och har rätt till fri sjukvård? Varför kastar dom mig åt vargarna?
Hon blev märkbart irriterad på läkarna och sa att detta var under all kritik. Hon bokade in en telefon tid med deras överläkare. Hon sa, om du bara säger precis som du gjort till mig så ska det nog gå bra.
The fight is on!!! Igen!!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Gud vad arg jag blev

  1. Det va väl skönt för dom att avfärda dig genom att skicka ett sånt sympatiskt brev??! Case closed eller? På dom igen!!

Kommentera

