Första undersökningen

Vet inte om jag ska skratta, gråta eller skrika. Var på Helsingborgs lasarett igår. Dom utförde en undersökning jag gjort förut. Ungefär som om den skulle visa något nytt. Dom tittade på livmodern med ultraljud och kontrast vätska. Behöver jag säga att det gjorde ont? Och jag behöver väl heller inte säga att det visade helt normalt.
Jaha och vad händer nu? Jo jag skall vänta på att ansvarig läkare ringer mig. Läkaren jag blev undersökt av ville skicka mig till rmc i Malmö. Glöm det sa jag. Jag har rätt att välja vårdgivare och jag vägrar gå dit. Jag vill veta varför jag får missfall hur svårt ska det vara att hjälpa mig ta reda på det? Varför gör dom samma undersökningar som jag gjort tidigare? Varför vill dom skicka mig vidare till andra? Varför tar dom mig inte på allvar? Är mina problem inga problem i deras ögon? Kanske ett lyxproblem? Jag vill bara veta vad det är för fel på min kropp, precis som en med cancer vill veta var cancern sitter. Hjälp mig bli mamma!!! Hur svårt ska det vara!!!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Första undersökningen

  1. Elisabet

    Åh,förstår verkligen din besvikelse :/
    Frustrationen och de ledsna känslorna över att inte ens få veta om man ”kan” är något man inte önskar någon annan.
    Och så jobbigt att behöva stå på sig och driva när man är så på gränsen till utmattad…
    Tappa inte hoppet, orka lite till.
    Kram/ en som vet hur det kan vara (och efter alla år till slut mamma till en liten flicka)

Kommentera

