Fortfarande tyst

Är så trött på all väntan just nu. Känner mig rastlös och ofokuserad. Ringde kommunen och det var några par före oss i kön till medgivande utredning. Någon gång i vinter är det vår tur. Men vintern är ju lång!

Och läkaren i Helsingborg ringde förra veckan. Han skulle återigen prata med sina kollegor om vilken undersökning som passar mig och höra av sig som i måndags. Jaha… Det är ju tyst!
Vi barnlösa har inget bättre för oss än att vänta. Det känns så. 7 år av väntan kan göra vem som helst knäpp. Kan man inte skynda på det lite extra då för att man vet vad vi har bakom oss?
Känner mig trött och irriterad på hela systemet. Vill bara veta nu. Det är vår tur att få veta! Hur ser det ut i min mage? Kan jag glömma att någonsin få bära ett barn? Det är allt jag vill veta.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

