Upp och ner

Mår rätt bra för tillfället, känns bra att kunna skriva det. Men det pendlar rätt kraftigt då och då. Tror mycket beror på att jag har ett jobb jag älskar och ser fram emot att gå till. Jag kopplar bort allt annat när jag är där.

Däremot har min man drabbats av något tufft, så för hans skull mår jag inte alls bra. Hans närmsta arbetskamrat och även vän som han var gick bort plötsligt och utan förvarning genom en olycka i fredags. Livet är mycket oförutsägbart. Det har tagit min älskling hårt och jag lider av att se honom så ledsen. ena dagen arbetade dom ihop och mindre än tolv timmar senare var han borta.

Nu är jag såklart orolig för allt, livrädd att det skall hända min man något. Fasansfullt att tvingas gå igenom det den mannens fru och barn går igenom nu. Jag kommer nog ha en perriod av extrem oro nu. Tänk att det skall krävas något så hemskt för att man skall vakna upp och inse att man måste ta vara på varje minut med det viktigaste man har.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Upp och ner

  1. Usch, rös när jag läste ditt inlägg. 😦 Livet är verkligen skört, och man ska ta vara på sina nära o kära. Kram!

Kommentera

