Läkar besöket

Det var helt fantastiskt. Jag har aldrig träffat en läkare som tagit mig på så stort allvar och varit så inkännade. Jag kände mig inte bara som en infertil kossa, jag kände mig sedd och som om mina känslor var viktiga.
Han tog god tid på sig att lyssna på min historia och mina problem. Han ställde vesäntliga frågor och det verkade som han förstod mig.
Efter en bra stund av samtal undersökte han mig. Han beskrev exakt vad han såg. Allt såg såklart bra ut som det alltid gör. Men han sa att innan du kan gå vidare med ditt liv måste vi titta i din livmoder och se varför du inte får behålla de donerade äggen. Huvudet på spiken!
Han skulle prata med sina experter och besluta vilken typ av undersökning dom skall göra. Han lovade att skynda på processen för jag har väntat länge nog.
Helt fantastiskt han lade orden i min mun mitt i prick. Nu händer det saker.
Jag känner mig så glad.

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “Läkar besöket

  1. K

    Men vad roligt! Såna läkare borde det finnas fler! Härligt att höra!

  2. Bratty.

    Va glädjande att höra.. Skönt att du äntligen fick träffa en bra läkare, håller tummarna för att vi skippar de där med infertil så du bara kommer vara en ”kossa” så småningom.. 😉

Kommentera

