Inatt jag drömde

Märkligt hur detta med drömmar kan påverka en så mycket. Klockan är inte mycket nu men har svårt att skaka av mig känslan från natten ur kroppen.

Jag var hos doktorn som jag har tid till den 21 september. Lade mig på britsen när han skulle undersöka mig och efter en stund säger han ”inte konstigt du inte kan bli gravid dom har glömt att trycka på knappen för din fertilitet i dina äggstockar, nu kommer du bli gravid direkt”
Tänk om det vore så enkelt. Oj vilken lycka jag kände i drömmen. Jag dansade ut därifrån. Sen vaknade jag, var så besviken. Tänk om det hade varit verklighet. Tänk om dom kunde fixa mig, laga det som är sönder. Jag måste förbereda mig på att jag kommer få helt motsatta besked. Men någonstans hoppas man ändå, jag får inte det. Blir bara värre av det.

Har ofta drömt om vårt barn på andra sidan jorden också. En liten choklad brun flicka med stora bruna ögon vid namn Ella. Strax under året klättrar hon runt i min famn när vi ligger på vår stora matta på golvet. Pappa ligger bredvid och boxer isa på andra sidan. Hela familjen är samlad och lyckan är total. Sen vaknar jag!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Inatt jag drömde

  1. Bratty.

    Jag hoppas verkligen dina drömmar kommer bli sanna =)
    Håller tummarna för att det kommer gå bra den 21:a, eller åtminstone att du får ett ordentlige besked.
    Under tiden kan jag distrahera dig mad att berätta att jag minsann drömde om min svärmor, hoppas inte på sanndrömmar här inte 😉

Kommentera

