brustet och itu

Någon gång i livet kommer man till en punkt då man inser vad som måste göras. Då man inte längre kan blunda för vad som sker framför en som man länge försökt glömma. När man trots motvilja och ångest måste bryta upp något som varit självklart och funnits där så länge man kan minnas. Direkt vill jag poängtera att detta inte gäller mig och min man. Vi är fortfarande ett vi. En person som funnits i mitt liv sedan jag föddes är nu ute ur mitt liv genom ett mycket medvetet och genomtänkt val jag har gjort. Trots att det varit en lång process och många timmar av tankar på att ta steget så var det mycket smärtsamt. Att jag bröt igår var väl egentligen bara en slump, det hade kunnat bli när som helst egentligen. Men när en relation skänker en mer ångest än glädje, mer oro än energi och mer sorg än lycka, då är det tid att bryta. Det har egentligen varit det i många års tid, långt innan jag träffade min man men det har varit först nu jag fått kraft till det. Även om jag känner mig svagare än på länge just nu. När det kommit till en viss punkt kan man inte vända ryggen till och glömma sanningen en liten stund till. Till sist har man förnekat sanningen så länge att förnekelsen tagit slut. Sedan har det ingen betydelse om personen är en familjemedlem eller ej.

Jag kan inte ha relationer som suger ur mig energi, nu om någonsin behöver jag styrka och kraft inför det steg vi ska ta. Bara det är en energi krävande process som kräver att vi blir balanserade från annat håll. Men det gör ont, mycket ont!

2 kommentarer

Filed under Uncategorized

2 responses to “brustet och itu

  1. Såklart gör det ont! Men jag tror du gjorde helt rätt. Man ska inte omge sig med energisugande vänner… utan energigivande!

  2. Bra gjort! När det bara tär på en, så är det inte värt det.
    Kram

Kommentera

