Fly till månen

Ibland känner jag det så. Att jag bara vill fly mitt liv, fly min odugliga livmoder och mina föråldrade äggstockar. Tyvärr följer dom mig ju överallt men man kan i alla fall fly från tanken på dom ett tag. Då vill jag bara fly till ensamheten helst på månen. Eller nja egentligen till ett arbete tillsammans med läkare utan gränser eller någon annan stans i världen som påminner mig om att mitt problem långt i från är det största som sker i världen. Ibland snöar man in sig och hamnar i ett tillstånd av självömkande och martyrskap som inte är det mest attraktiva precis. Ibland är det fullständigt förödande att hamna där och ibland känns det nästan som en nödvändighet för att över huvud taget klara av att leva vidare. Måste dock passa mig ordentligt så jag inte blir outhärdlig att leva med och vara i närheten av. Därför har jag begränsat detta tillstånd till inuti mitt huvud.

Det stora problemet med att fly är ju min man. Han är nog det enda jag inte vill fly ifrån. Han är en del av mig som jag aldrig kan få bort oavsett var jag befinner mig. Jag vill inte få bort honom heller. Drömde häromnatten att han lämnade mig och min odugliga livmoder som han så snällt i drömmen uttryckte det. Gud vad ont det gjorde. Gick omkring med en sorg i hjärtat hela dagen. Fast jag vet ju att han aldrig hade gjort något sånt och definitivt inte uttryckt dig så. Men var ändå arg på honom hela dagen.

Måste passa på att rikta ett tack till alla mina läsare. Ni har blivit rätt många den senaste månaden och jag hoppas det tillkommer fler. Kunde inte föreställa mig att min lilla blogg skulle dra till sig så många ögon. Det är jag glad för. Antingen om ni läser för att ni känner igen er eller för att ni helt enkelt är nyfikna på hur en barnlös kvinnas hjärna fungerar. Jag hoppas jag ger er något av värde i alla fall. Och alla gulliga kommentarer är jag också glad för. Vissa väljer jag att inte publicera men det har inget med er som kommenterar att göra utan snarare på att innehållet är väldigt stark och personligt och har berört mig alldeles extra. Vissa sådana saker vill jag hålla helt privat bara för mig.

Jag vill dela en länk med er kära läsare. Denna låt har jag gråtit mängder av tårar till.Den berör mig rakt in i själen och gör sådär underbart ont på ett konstigt skönt sätt, förstår ni vad jag menar? Det är inte alltid jag kan titta på den. Men om jag är inne i en dålig period är det rätt skönt att se. Hon har lyckats sätta musik och ord på exakt det man känner. På exakt rätt sätt. Min pappa grät som ett barn när han såg den och min man klarar inte att se den alls.

http://www.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Fly till månen

  1. Bratty.

    Jag såg en knapp tredjedel, sen va jag tvungen att stänga ner, annars hade jag suttit och stoor bölat i soffan..Jag som anser att jag aaaaldrig blir rörd av sånt här. (farligt med sånt här dagarna innan mensen också :p)
    Man förstår inte hur lyckligt lottad man är och tar något för givet när man vet att andra aldrig får uppleva samma sak… Massa pussar och kramar =)

    ( o ja, nu när ja hittat din blogg så kikar jag in lite 😉

Kommentera

