Väntan är lång

Vi väntar och längtar efter att medgivande utredningen skall sätta igång. Sex månader skulle det ta och nu har det gått två. Är det rimligt att det skall ta sån tid? Dom har två utredare totalt har jag förstått det. Allt som handlar om barnlöshet innefattar en massa väntan. Vi har stått i kö till bfa länge så vi vet att det kommer gå hyfsat fort när vi väl är färdiga. Man hinner dock arbeta upp nervositeten ordentligt under sex månader det kan jag lova.

För att övergå till något annat.
Jag berättade ju sist att våra vänner väntar barn. Dom har följt vår kamp under många år och dom var väl förberedda på att jag inte klarar att umgås med gravida. Det var helt ok enligt dom och dom förstod. Vi har pratat mycket om det. Hur tror ni det låter nu? Förståelsen är helt bortblåst. Nu är dom arga och jag är hemsk. Nu är jag inte välkomen tillbaka om jag inte kan träffa dom under graviditeten. Blir så besviken. Det är ju inte som att det kommer som en överaskning. Nu låter det rakt motsatt. Helt plötsligt är det bara dom som är viktiga. Jag förstår att dom är glada, det ska dom vara. Men vad hände med att förstå min sorg?

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Väntan är lång

  1. Hedda

    Ja, det är segt att vänta. Hoppas tiden ska gå fort.

    Synd att era vänner inte kan förstå och acceptera hur du känner. Kanske ändrades de sig över tiden och ni kan börja umgås igen senare? Eller så hittar du helt enkelt nya vänner som du känner större samhörighet med.. hoppas det.

Kommentera

