Barn besök

För någon dag sedan ringde det på dörren här hemma. Utanför stod två bedårande flickor i sex års åldern. Dom ville leka med vår hund. Dom lekte en stund fram tills dom upptäckte alla våra bär i trädgården. Dom åt sig igenom våra rabatter. Jag och Kalle satt på gräsmattan och jag såg min makes blick. Det var en blandning av sorg och längtan. Då insåg vi hur mycket vi längtar efter barn Oavsätt ålder. Vi vill se vår egen plutt leka med hunden och mysa i trädgården.
Den ena flickan frågade mig om vi har barn. När jag sa nej så frågade hon varför vi inte har det jag sa att det inte har blivit några. Hon slog ut med armarna och log stort och sa men det betyder ju att det kanske blir !!! Ja svarade jag och hon studsade vidare till bären. Jag kände både sorg och glädje. Det kom så spontant från flickan.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

