Barnrums drömmar

Är det inte konstigt? Hur man kan drömma om dom mest löjliga obetydliga saker. Vi har två rum som var avsedda till blivande kottar, därför valde vi detta huset. Vi började prata om hur det skulle se ut och när jag blev gravid för många år sedan började vi spackla väggarna. Sedan stannade det. Väggarna har fortfarande spår av våra drömmar som sprack. Spacklet sitter kvar och längre kom vi aldrig innan min livmoder sa farväl till vår böna. Nu är rummet ett avställningsrum och katten har tagit det i besittning. Jag kan då och då titta in i det rummet och tänka tillbaka på hur lyckliga vi var när vi dolde hålen för färg förberedelse. Jag drömmer om att få ta vid där vi slutade. Att lycklig få måla väggarna och montera möbler. Jag vill höra barn skrik och joller där innifrån.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

