Den eviga frågan

Idag fick jag den igen. Av en person som träffat mig två gånger totalt. Frågan löd ”har du barn” svaret är såklart ett nej. Varpå människan fortsätter ”vill ni inte ha barn?” . Hon märker inte alls mitt undvikande svar och att jag försöker byta ämne utan fortsätter ogenerat med sin utfrågning ”har ni pratat om det? , du är ju snart 30″ och bla bla bla. Jag tänker : ok dax att shocka kärringen och häver ur mig ” jag kan inte få barn” tror ni tanten slutar? Neeej då det gav henne vatten på sin förmanar kvarn och sen kommer alla klassiker som ” sluta tänk på det så kommer det, du spänner dig, låt naturen ha sin gång” osv. Men jo vist det är ju klart, så dumt av mig, om jag slutar spänna mig så får jag levande fina ägg. Om jag inte tänker på det kommer min hjärna skicka en signal till min livmoder att ” nu tänker hon inte på barn, kom igen lilla donerade ägget nu får du fastna. ATTANS då nu tänkte hon på det igen, nej du får släppa taget. Missfall får det bli”

Till sist blev jag så less att jag reste mig och sa att man måste ha ägg för att det ska bli barn och några sådana äger inte jag. Sen gick jag. Dumma dumma oförstående och taktlösa människor. Shit vad less jag blir.

3 kommentarer

Filed under Uncategorized

3 responses to “Den eviga frågan

  1. ååhh, alltid samma visa, jobbigt! Tanklösa människa!

  2. Så oerhört korkat… Hon borde ju fatta nån gång, kan man tycka…

  3. K

    Det var det värsta jag hört! Att det finns såna idioter!

Kommentera

