Födelsedags ågren

Idag är det min 28 års dag. I samband med att vi insåg att vi var ofrivilligt barnlösa började det bli jobbigt att bli äldre. För varje födelsedag har jag tänkt att nästa gång jag fyller år har vi barn eller jag är gravid. För varje år det inte har blivit så har det bara blivit svårare och sorgen djupare. Samma sak har jag tänkt varje jul.
Jag måste väl börja inse att det aldrig kommer hända mig. I alla fall inte på det traditionella sättet.

Har umgåtts med min bästa väninnas ett åriga dotter hela eftermiddagen och det är underbart. Hon är så fin. Men det gör lite ont att komma hem till ett tyst hus. Inga barn fötter över golven, inget joller och barn skratt. Vill inget hellre. Kanske nästa födelsedag? Kanske då!

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Födelsedags ågren

  1. GRATTIS på födelsedagen!
    förstår precis hur det känns, att det känns tomt osv…

Kommentera

