Kan det vara så bra?

Ett litet hopp har tänts, en liten låga fladdrar i vårt mörker. Tänk vad livet kan vända på en sekund. Från att kännas nattsvart till en liten strimma ljus. Kan det vara så bra? Har inte med bebis och barn tankar att göra i den bemärkelsen men det hade ju underlättat det hela avsevärt om denna förändring hade skett som jag så innerligt hoppas på. Jag har blivit kallad på en intervju, intervjun till jobbet med stort J. Hade jag fått detta hade hela mitt liv förändrats. Jag har ju tidigare arbetat med oregelbundna arbetstider och dålig lön. Nu skulle jag i så fall bli arbetsledare! Oj att ta ordet i sin mun känns häftigt bara det. Måndag till fredag 8-16 och med all möjlighet i världen att vara mamma därefter. Inte behöva åka hemifrån när det är nattning, kunna vara där och lämna på dagis, ha helgerna till förfogande för mys och lek. Tänk vilken dröm! Under mina 11 år i yrkeslivet har jag aldrig fått arbeta när alla andra gör det, alltid vara iväg när alla andra är hemma. Det är inte så skoj.

På tisdag ska jag på intervjun i Kristianstad så det är en bit att pendla men det är det värt. Har ju pendlat till Köpenhamn tidigare så detta med pendling kan jag. Behöver jag säga att jag är nervös? Vi skall träffas på ett cafe inne i Kristianstad, jag, enhetschefen och regionchefen. Känns avancerat. Detta gör jag främst för vårt framtida barn. Jag vill vara mamma på normala tider, inte behöva lämna min lille plutt när jag behövs som mest. Vanliga hederliga tider som en tvättäkta svensson. Så håll tummarna för mig på tisdag, jag lär behöva dom. Man vet ju aldrig vad man skall konkurrera ut.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Kan det vara så bra?

Kommentera

