Detta är vi

Tänkte att det kanske kunde vara på sin plats att presentera oss lite närmre. Än så länge har ni bara fått läsa om vår kamp att bli föräldrar men det finns ju två personer bakom denna kamp också.

Kvinnan i fråga är också den som bloggar och jag heter Carin. Fyller 28 år nu den 6 juni och är alltså född 83. Arbetar inom vården som undersköterska och är just nu i startgroparna att byta jobb från att ha arbetat i Danmark på sjukhuset till….ja riktigt ännu vet jag inte helt hundra så jag ber om att få återkomma med den informationen.

Mannen i relationen heter Karl-Gustav men går under namnet Kalle till vardags. Är 32 år i skrivandes stund och är då född 79.  Arbetar inom säkerhet på Loomis och har gjort så de senaste 6 åren. Har inga planer på att byta bana.

Mitt i smeten i denna realtion finns en Boxer vid namn Isa och en katt som rätt olämpligt kallas Lillan, borde egentligen hetat det motsatta. Dessa två fyrbeningar extraknäcker också som våra bebisar. Dom får all överbliven kärlek och uppmärksamhet av oss båda och ingen av oss har en aning om hur vi skulle klara oss utan dom.

Detta är vi när vi gifte oss 2008

Ber om ursäkt för liten bild.

För att övergå i något helt annat så kan jag berätta att vår gamla klinik mailade mig idag efter att dom fått beskedet om ytterligare ett negativt  graviditets test. Dom vill undersöka min livmoder och ta en biopsi för att ta reda på vad som är problemet. Ingenting verkar ju fastna där inne och när det gör det så lossnar det och blir missfall. Denna undersökning skulle ske under narkos i Riga och kosta 500 euro, altså nästan 5000 svenska kronor. Det är denna undersökning jag har försökt få svenska läkare till att utföra hur länge som helst men har bara stött på protester. Man kan se det mesta på ultraljud har jag fått höra , jo absolut men inte ALLT. Istället låter som mig misslyckas gång på gång. Så det får väl bli så att jag betalar pengarna och beger mig till Riga. Kan ju alltid vara bra att veta om det är något som inte står rätt till där inne. Kan man åtgärda det är det ju bra, om inte så får jag försöka lära mig att leva med det.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

